קוסמטיקה פרא-רפואית מהו ההבדל בין קוסמטיקה – לקוסמטיקה פרא רפואית?

הפירוש המסורתי למונח קוסמטיקה הזנת וליחוח העור העליון,  זאת אומרת שתפקידם של התכשירים הוא להעניק לחות לשכבה החיצונית של העור (האפידרמיס).
בקוסמטיקה הרגילה הטיפול יכול להאריך שעה וחצי שרובו מבוסס על מסאז'ים והחדרת לחות. 
ככל שגדלה המודעות להשפעתם של תכשירי הקוסמטיקה על העור, נולדה הקוסמטיקה הרפואית (פרא רפואית).שפירושה- חדירה עמוקה יותר של חומרים פעילים לשכבות העור, טיפול ומניעה של נזקי עור כמו- כתמים, פיגמנטציה, אקנה ואפילו תהליכים טבעיים של הזדקנות העור.

קוסמטיקה פרא רפואית נדרשת לתת מענה ארוך טווח ולא רק לספק פינוק ורגיעה. הטיפול הפרא רפואי הוא רבה יותר קצר ויכול להיערך חצי שעה, לא יהיו מסאז'ים (שגורמים לפעפוע של העור ויציאת החומרים שהוחדרו החוצה), מה שפעם טופל ע"י אחיות מוסמכות הפך להיות תפקידן של קוסמטיקאיות שקיבלו הכשרה ארוכה, מעמיקה ויסודית הרבה יותר מאלה שטיפלו בעור באופן שטחי.

תכשיר פרא רפואי הוא תכשיר בעל יכולת חדירה לעור המבוסס על חומצות,  לכל חומצה יש את הפעילות שלה אבל גולת הכותרת היא החומצה הגליקולית אשר בריכוזים מסוימים משתווה לפעולה תרופתית של העור וחידושו. לכן אם נמאס לך להוציא אלפי שקלים כל שנה על מוצרים קוסמטיים שלא עובדים, תכשירים פרא רפואיים הם בדיוק התשובה בשבילך.